poniedziałek, 17 czerwca 2013

Na co do kina...

   Na co do kina, czyli co, moim zdaniem, warto obejrzeć w tym miesiącu (a czego nie ) .



Akcja dzieje się w Arabii Saudyjskiej, gdzie mała dziewczynka marzy o rowerze. Niestety w jej kraju kobietom nie wolno prowadzić samochodów, a dziewczynkom nie wypada jeździć na rowerze. Ona jednak nie ma zamiaru się poddawać i postanawia zdobyć pieniądze na upragniony rower. Zawsze interesowały mnie filmy opowiadające o życiu w zachodniej Azji i na Bliskim Wschodzie ( jak choćby "Pogorzelisko"), więc na pewno na ten film się wybiorę. ( recenzja już wkrótce)


Julian, właściciel niezbyt legalnego interesu w Bangkoku musi odnaleźć zabójce swojego brata. Mężczyzna który prawdopodobnie stoi za jego śmiercią nazywany jest Aniołem Śmierci. Film z całą pewnością bardzo mroczny i tajemniczy. Główną rolę gra Ryan Gosling, znany z takich produkcji jak " Pamiętnik", czy " Drive".  Znany jest z dobrej gry aktorskiej . Według niektórych jeden z najlepszych aktorów swojego pokolenia, więc myślę, że na film warto się wybrać.


Film oparty na prawdziwej historii, która wstrząsnęłam Ameryką. Opowiada o grupie nastolatków, którzy włamują się do domów gwiazd w poszukiwaniu wrażeń i magi luksusowego życia. Film laureatki Oscara, Sofi Coppoli, w jednej z ról Emma Watson. Innymi słowy, umrę jak nie zobaczę!!


A teraz coś z zupełnie innej beczki, czyli lekka komedia z Owenem Wilsonem w roli głównej. Dwaj faceci po czterdziestce zostają zwolnieni z pracy i postanawiają poszukać szczęścia w Google. Starają się o staż w tej ogromnej firmie, rywalizując z ludźmi młodszymi od nich o co najmniej 20 lat. Żeby było śmieszniej, nie mają pojęcia o funkcjonowaniu tej branży. Czy im się uda? Może być całkiem zabawne, tym bardziej, że reżyser ( Shawn Levy) to twórca takich komedii jak " Noc w muzeum" i " Różowa pantera".


Kolejny film o genialnych rabusiach. Wydawałoby się, że nuda i nic nowego, ale nie do końca, bo to naprawdę wyjątkowi złodzieje. Grupa magików, którzy podczas swoich występów włamują się do banku na innym kontynencie, po czym  zdobyte miliony, niczym Robin Hood, przelewają na konta swoich widzów. Może być całkiem niezły.

Mimo że ostatnimi czasy zraziłam się trochę do nowych polskich produkcji ( " Uwikłanie" ), w tej pokładam lekkie nadzieje, bo wydaje się byc naprawdę interesująca. To opowieść o przyjaźni trójki bardzo niezwykłych samotników. W tych rolach, Piotr Głowacki, Wojciech Mecwaldowski i Magdalena Różańska. Obu panów bardzo lubię za rolę w takich filmach jak " 80 milionów" , czy " Jak się pozbyć cellulitu", pani niegdzie jeszcze nie widziałam. Kto wie, może to perełka polskiego kina, wśród sterty brudnych, śmierdzących wodorostów.

7. ŻĄDZA BANKIERA

Nie wiem jak wy, ale ja kocham filmy francuskie, nie żeby wszystkie były na miarę arcydzieła, po prostu uwielbiam słuchać jak ktoś mówi w tym języku. Ale wracając do tematu, ta francuska produkcja opowiadająca o tym jak pieniądze i władza niszczą człowieka. Główny bohater zostaje  dyrektorem banku. Usiłuje zapobiec przejęciu firmy przez amerykański kapitał. Posługuje się manewrami na pograniczu prawa, ujawniając patologiczne mechanizmy, rządzące światowym rynkiem finansów. 

8. WIELKIE NADZIEJE

Nareszcie !!! Czekałam na ten film dobry rok. Nie będę opisywać o czym jest. Żeby się dowiedzieć wystarczy obejrzeć poprzednie jego wersje, bo powstało ich już kilka. Ja, jak na razie widziałam tylko jedną, z Gwyneth Paltrow i Ethanem Hawke w roli głównej i byłam zachwycona. Choć film opowiada przede wszystkim o relacji dwojga młodych ludzi, mnie najbardziej zafascynowała postać drugoplanowa, Nora Dinsmoor, w którą wcieliła się Anne Bancroft, znana przede wszystkim z " Absolwenta", w którym uwiodła młodszego Dustina Hoffmana. W nowej wersji jej miejsce zajęła Helena Bonham Carter. Panie znacznie różnią się kostiumami ( zobacz tutaj i tutaj) . Ciekawe czy Bonham Carter będzie lepsza od swojej poprzedniczki.

9. KAC VEGAS 3

Pierwsza część tej trylogii była jedyną, która przypadła mi do gustu. W drugiej, jak dla mnie, zrobiło się trochę żenująco, poza tym było sporo powtórek z rozrywki. Na trzeciej byłam wczoraj i uważam, że jest najgorsza, tak naprawdę zabawny był tylko filmik pokazany na końcu, po napisach. Zdecydowanie nie polecam.

*jeśli chcecie wiedzieć o tych filmach więcej, klikajcie na tytuły 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...